
O recanto das horas é un proxecto interartístico que pretende xuntar un texto literario creado ad hoc, inspirado nas evocacións que un espazo determinado é quen de xerar nunha escritora ou escritor, e unha imaxe fotográfica, realizada ao fío desa proposta textual por Anxo Cabada.
Serie: “O recanto das horas”.
Cidade: Vigo.
Texto: “A pequena Rússia”.
Autoría: Marcos Abalde.
Fotografía: Anxo Cabada.
Espazo: “Monumento á Memoria Histórica” (O Calvario).
A pequena Rússia
Foi em Lugo onde soubem da existência das três barricadas de Lavadores. Na biblioteca nodal lim de umha tirada O que fixeron en Galicia. Fiquei estremecido com a ignorância planificada, com o passado proibido, com o descomunal espólio da nossa história. Nesse momento compreendim para que valia a parede dupla da casa do meu avó.
Pouco mais de vinte e quatro horas resistírom as barricadas dos Chorons, do Calvário e do Seixo. Eis a microtoponímia da dignidade. Depois os montes enchêrom-se de gente e novas barricadas fôrom erguidas de portas para dentro. Essas aguentárom anos, décadas, geraçons. Quanta verdade naquela palavra de ordem: A barricada fecha a estrada, mas abre o caminho.
Pequenos detalhes mantinham a memória do combate daquele 21 de julho de 1936. Palavras que se reviravam contra o mandato do terror. Algo tam singelo como lhe chamar “ameixa” à ameixa virava um acto subversivo. Ser um meninho e saborear a carne dessa fruita e o avó a me oferecer um nome tam doce. A consciência de umha língua negada estendeu a barricada até nós. Depois véu o resto.
Marcos Abalde